reklama

Faktúra za nič.

Vždy, keď je vonku poriadny lejak a stretnem sa so známym na ulici, povieme si... "tak teraz to nebudú peniaze vyhodené za nič". Bolo to na jeseň minulého roku. Na ulici ma zastavil známy a medzi rečou mi hovorí: „Predstav si, minule mi prišla faktúra za zrážkovú vodu. Bolo to za predchádzajúci mesiac. No vieš, čo je na tom čudné?“, hovorí mi. Faktúra bola vystavená práve za ten mesiac, keď tu u nás v meste a okolí nespadla ani jedna kvapka, pamätáš?“ „Hej, bolo strašné sucho“, prikývla som mu. „No potom nechápem, prečo a začo mám zaplatiť“?, krútil známy hlavou a pokračoval: „Zavolal som na infolinku vodární. Tam mi povedali, že naúčtovaná suma je priemerom za zrážky za daný mesiac v tejto oblasti za posledných päť rokov. A že suma na faktúre bola stanovená na základe tohto výpočtu, že je to v súlade so zákonom. Na faktúre však bolo uvedené, že je to suma za predchádzajúci mesiac s presne uvedenými dňami od- do.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Známemu sa to akosi nepozdávalo. „Sedliacky rozum mi hovorí, že by sme nemali platiť za niečo, čo sa neudialo, čo nebolo. Predstav si situáciu, že za posledných päť rokov v nejakom meste na Slovensku v určitom mesiaci výdatne pršalo, zrážky boli vysoké, no na šiesty rok tam nespadla ani kvapka. No tamojší ľudia musia na šiesty rok „za neexistujúcu dažďovú vodu“ za dané obdobie aj tak zaplatiť. To nevedia vymyslieť vhodnejší systém?", hovorí mi a dodáva: „Aj kamarátom a známym to už začína vadiť. Jeden z nich dokonca navrhol, aby sme spísali petíciu za zrušenie „platenia za nič“... Jeden kamarát to vyriešil tak, že svoj odkvap od verejnej kanalizácie odpojil a dažďovú vodu vypúšťa na vlastný pozemok. Vtedy platiť nemusí. No ani to nie je najlepšie riešenie, lebo najmä na jar ho zvykne zatápať“, zamyslel sa známy. „No takto nezarábame len na stravu, elektrinu, plyn, benzín, a množstvo ďalších vecí, ale ešte aj na niečo, čo vlastne nebolo. Pripadá mi to ako zbytočné zdieranie ľudí. „A ako, vyplatil si to napokon, či nie?“, pýtam sa ho. „Hej, vyplatil, no neviem sa zbaviť pocitu, že som tie peniaze vlastne vyhodil do vetra“, dodal.

Andrea Vörösová

Andrea Vörösová

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  72x

Venujem sa edukačným programom pre dospelých a pre deti. Rada počúvam príbehy, názory a postrehy ľudí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu