reklama

Tri tisícky

Oto je opravárom televízorov. Práca mu vždy išla, ako sa hovorí, "odruky" a tak o zákazky nikdy nemal núdzu.Obývačku mal preplnenú pokazenými televízormi, ktoré mu ľudia nosili. A chodili k nemu z celého okresu. Oto si peniaze, ktoré zarobil za ich opravu, vždy dôkladne odkladal, lepšie povedané, skrýval pred manželkou. Do zadnej časti tzv. "skrine" svojho starého rozobratého televízora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Práve opravoval dva televízory. Nad niektorými už mávli rukou aj ich samotní majitelia, no zastavili sa ešte za Otom, veď čo ak sa mu ich predsa len opraviť podarí. A šikovnému majstrovi sa naštartovať mašiny naozaj podarilo. Za ich opravu zarobil tri tisícky, vtedy ešte korún. Odložil si ich tak ako vždy do svojho starého televízora. O dva dni na to opravil aj televízor pána Jozefa. "Dobrý deň pán Jozef, tak tú starú mašinu máte opravenú, môžete si po ňu prísť", zavolal zákazníkovi. Natešený Jozef si hneď na druhý deň prišiel po televízor.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O pár dní poslala manželka Ota na poštu zaplatiť šeky. Oto išiel do svojej tajnej skrýše zobrať peniaze, tri tisícky, ktoré cez týždeň zarobil. Natiahol ruku do televízora, že ich vyberie, no po peniazoch nebolo ani stopy. Zbledol. "Veď som ich sem pred pár dňami dával," Oto neveriacky krútil hlavou. "Bol som síce vtedy trochu "pod parou", no určite som ich sem vložil", dušoval sa v duchu. "Marika, nevidela si tie tri tisícky, ktoré som dostal pred pár dňami od zákazníkov?", opýtal sa manželky. "Nie, nevidela. Veď si ich vždy odkladáš tak, aby som ich nenašla", Marika si neodpustila ironický tón. Vtom Otovi blyslo v hlave. "Dofrasa, asi som ich vložil do televízora toho Jozefa, ktorý som opravoval".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zblednutý Oto hneď na druhý deň ráno nasadol na vlak do Jesenského. Tam na stanici rýchlym krokom vystúpil a ponáhľal sa k pánovi Jozefovi. "Ešteže mám naňho adresu", pomyslel si. "Dobrý deň pán Jozef", povedal Oto. "Dobrý deň", povedal mu prekvapený Jozef. "Viete čo, ten televízor, čo som vám opravil, je síce už v poriadku, no potom som si spomenul, že som na ňom zabudol doladiť farby. Kvôli tomu som aj dobehol", spustil na Jozefa Oto. "No mne sa zdajú farby celkom dobré", Jozef mu na to. "No... ale tá červená, tá je niekedy dosť ostrá", dodal po chvíľke. "No veď vám vravím", Oto mu hneď pritakal. "Treba to doladiť. No kde máte ten televízor, nastavím vám to a bežím ďalej", dodal. " Tu v obývačke, nech sa páči", Jozef mu na to. Oto prišiel k televízoru, otvoril na ňom zadnú stenu a... vydýchol si. Boli tam. Jeho tri tisícky. Trochu pohýbal gombíkmi, akože dolaďuje farby, potom "skriňu" zatvoril a povedal: "Hotovo, teraz už budú farby naozaj také, aké majú byť." Oto sa rozlúčil a odišiel. Medzitým vyšla zo spálne Jozefova manželka Katka. "Čo chcel ten pán?", opýtala sa. "To bol ten Oto z Rimavskej Soboty, čo nám opravil televízor", Jozef jej na to. "Povedal, že zabudol doladiť farby, tak to teraz dobehol urobiť." "Čože?", povedala Katka prekvapene a po chvíli uznanlivo dodala: "Aký poctivý opravár, takých je dnes už naozaj málo".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oto prišiel na stanicu a nastúpil na vlak. Spokojne sa usadil a s úľavou v tvári si potľapkal po vrecku. Veď prečo by aj nie? Jeho poctivo zarobené tri tisícky boli opäť uňho...

Andrea Vörösová

Andrea Vörösová

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  72x

Venujem sa edukačným programom pre dospelých a pre deti. Rada počúvam príbehy, názory a postrehy ľudí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu